Skånes valupptakt

Regionmötet i mp Skåne avklarat och det gick kanon. Vi började med en kurs i förhandlingsteknik med mp:s planeringschef från riks, Agneta Börjesson. Som vanligt så himla trevlig och kompetent. Lärde mig hur man räknar ut mandatfördelningen i en nämnd. Systemet är såklart riggat för att gynna de största partierna, oklart varför. Eller?

Sedan höll vi ett kort valmöte på Ystads gågata. Ulf Holm är proffsig och duktig, det märks att han är van vid att tala inför folk. Önskar att jag själv kunde ställa mig framför en folksamling och prata med samma självklarhet. Regionmötet var kort och effektivt. The way I like it! Mötena blir bara trevligare och trevligare, kanske för att jag börjar kunna slappna och verkligen trivs i rollen som ordförande. När jag blir stor ska jag försörja mig på att vara ordförande.  

Bonus att hitta ett mail från Rickard på qx när jag kom hem, min största supporter. Frukost på Systrar&Bröder imorgon, jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0