Neuralgi - vatten och vila

Jag har alltid haft det, men hade ingen aning om vad det var. Plötsliga attacker vid ena örat, som kom helt oväntat, höll på av och till någon timme och sedan försvann i flera månader. En bekant som jag arbetade med satte ett namn på min åkomma - neuralgi.

Det tog mig lång tid att koppla mitt allmänna hälsotillstånd till attackerna men successivt började koppla ihop vissa saker med förekomsten. Den viktigaste: vätskebrist, det är när jag slarvat med vätskeintaget som det dyker upp, och om jag druckit annat än vatten, alkohol, te, kaffe mm; och sömnbrist - neuralgi dyker upp när jag inte är i balans och inte sovit tillräckligt.

Stackars A hade hemska attacker hela dagen igår och delar av natten - tills han gick upp och drack MASSOR av vatten. Inom någon timme hade det försvunnit och han kunde somna.

Tips alltså: drick MYCKET vatten när du har neuralgiattacker och försök att vila ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0