Missförstånd

Sedan jag började på mitt nya jobb har jag slagits över hur viktigt det är med god kommunikation. Efter mina fyra år på miljöpartiets kansli i Malmö har jag blivit van vid en sorts kommunikation, här gäller en helt annan.

Det borde inte vara så svårt, jag pratar samma språk, jag har t o m samma kulturella bakgrund som de flesta av mina kollegor. Ändå blir det fel ibland. Vi missuppfattar varandra, ibland på grund av okunskap, ibland för att vi inte lyssnar tillräckligt. Åsikter där vi trodde att vi var enade kan plötsligt avslöja väldiga skillnader.

Min dag har varit tuff, det är oftast då jag känner av olikheterna mest. Imorgon är en ny dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0