Mina utsläpp

:-I
Min kommentar: Det som drar ner totalen är absolut mina flygresor (jag har räknat med mitt genomsnittliga resande/år och förra året reste jag väldigt mycket). Som tur är lever jag miljövänligt på andra sätt, men det kan bli bättre. Jag äter dessutom mindre miljövänligt sedan jag flyttade ihop med Fredrik och barnen. De är vana att äta kött till varje måltid och det tar tid att förändra de vanorna.  

Håll koll på kolet!

På rätt väg

Du orsakar mindre utsläpp än den genomsnittliga världsmedborgaren (4 ton). På sikt måste du sänka nivån ännu mer (rekommenderad nivå 2 ton).

Tips på hur du kan minska dina utsläpp
Ditt resultat:3.2 ton växthusgaser / år
0.6 ton växthusgaser / år
2 ton växthusgaser / år
0.6 ton växthusgaser / år
Så här gjorde vi kalkylatornDN:s KlimatspecialGör om testet

Kommentarer
Postat av: Joakim Larsson

För ett rättvist miljöutrymme och klarat 2 gradersmål kan varje person flyga inom europa en gång per decenium. Sådana tester brukar vara lite för tillrättalagda för att säga sådant..

2008-12-01 @ 23:20:03
URL: http://blogg.joakimlarsson.se
Postat av: Anna Norrman

Ja, det är nästan så jag vill börja prata om ny teknik etc, som moderaterna gör när man börjar prata om att skära ner på flygresorna. Men bara nästan.

2008-12-02 @ 12:01:23
URL: http://auroraborealis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0