Media sänker Mona Sahlin

Den borgerliga pressen har för länge sedan övergett objektiviteten och gör sitt bästa för att sänka Socialdemokraternas ledare Mona Sahlin. Tyvärr verkar ju en del sura gamla gubbar inom partiet ha samma agenda. Oklart varför. Tjänar de så mycket att de hellre vill ha en Alliansregering vid makten?

Hur som helst. Några personer har kommit till hennes räddning:

Jonas Gardell - Män som hatar kvinnor 
"Och jag tror att man hatar att hon inte ger sig. Hon var ju nere för räkning, utslagen, besegrad. Man hade ju blivit av med henne. Hon borde ha försvunnit stukad med sina blöjor och sin jävla tröstchoklad.
Men käringen kom tillbaka!
I vilken annan berättelse som helst hade hon varit Hjälte.
Om hon varit man vill säga."

Den allierade journalisten - Dagstidningarnas kampanj mot Mona Sahlin
”Jag ser hur väldigt många berättar en framgångssaga om Alliansen och Fredrik Reinfeldt och väldigt få motsvarande för Mona Sahlin och det rödgröna samarbetet”, säger Esther Pollack.

Själv är jag fylld av beundran för en kvinna som varje dag får läsa hur värdelös hon är och ändå levererar på topp, dag efter dag. Heja Mona!

Kommentarer
Postat av: JD

Jag håller med, heja Mona! Det är synd att hon har en sådan massiv kampanj mot sig. Det blir naturligtvis en självuppfyllande profetia.

2010-11-12 @ 09:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0