Litteraturutmanad av andwal

1. En bok som förändrat mitt liv
Flera av Shirley MacLaines böcker, särskilt El Camino som inspirerade mig att vandra 75 mil i norra Spanien.

2. En bok jag läser mer än en gång
Samtal med Gud av Neale Doald Walsch

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö
Ja, det skulle väl vara Bibeln då. Kunde ju roa mig med att lära mig bibelcitat utantill till den dagen jag blev räddad.

4. En bok som fick mig att skratta
Stupid White Men av Michael Moore. Det är få förunnat att skriva om allvarliga saker med sådan humor.

5. En bok som fick mig att gråta
The Sound of One Hand Clapping av Richad Flanagan. Köpte den i Australien under ett av mina besök där. Historien utspelar sig på Tasmanien. Så otroligt gripande.

6. En bok jag önskar hade skrivits
Mina egna 

7. En bok som inte borde skrivits
Det måste bli den grymt överskattade Gömda av Liza Marklund. Kände ingen som helst sympati med "offret" när boken var slut. Usch.

8. En bok jag just nu läser
Brev från nollpunkten av Peter Englund.

9. En bok jag tänkt läsa
Backlash av Susan Faludi. Och Den dolda dagordningen av John Pilger (läsa klart alltså, den är så deprimerande att jag inte kunde fortsätta).

10. Skicka vidare till fem andra bloggare!
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: feminist

Bra att lägga på minnet, att en så totalt känslokall person med uppenbar oförmåga till empati kan göra karriär i politiken om några år.
Jag minns ditt namn, var så säker. Ge dig inte in på att snacka sexualiserat våld mot kvinnor bara, då detta blogginlägg kan ligga dig starkt i fatet. Egentligen borde det kopieras och skickas till förbundsstyrelsen för ditt parti så får vi höra om de har någonting att säga om det.

2007-03-05 @ 00:10:11
Postat av: Anna

Till feminist,

Känslokall är det nog ingen annan som kallar mig. Angående boken "Gömda" så anser jag fortfarande att boken är dåligt skriven. Men, ingen ska behöva gå igenom det hon gjort. Jag skulle uttryckt mig tydligare i min blogg varför jag inte gillar boken, jag inser att det kan missförstås.

2007-03-05 @ 10:23:43
URL: http://auroraborealis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0