Saker jag inte förstår, och människor jag inte gillar

2006-07-04

Läser Lena Sundströms bok "Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar" och skrattar oupphörligt.

Dagens Lena:

"En tidig vårdag steg jag dock upp ur min säng, fast besluten om att jag nu skulle bli en konsumentmedveten medborgare, en sådan där som gör ett aktivt elval.
Vilket direkt ledde till problem nummer ett - Hur väljer man el?
Missförstå mig inte. Det finns stunder då jag uppskattar att jag har ett val. Som i videobutiken. Där är det jättebra med valfrihet. Tänk om det bara fanns Pillertrillaren och Pillertrillaren. Eller om man bara kunde köpa Hans Martins julsånger och Hans Martins julsånger på Åhléns eller Åhléns. (NEJ, JAG HAR INTE ERT KLUBBKORT!)
Men vem har egentligen behov av att uttrycka sin individualitet och särart genom att välja sin egen el?"

http://www.lenasundstrom.se/

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Det är en fenomenal bok, ett jättebra sätt att utvidga sin antisossighet.

2006-07-18 @ 12:50:14
URL: http://rasmus-blogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Håller som bäst på att lära mig mer om Sveriges ekonomiska kollaps på 80-talet. Och måste nog hålla med Lena när hon skriver att hon inte gillar Erik Åsbrink.

2006-07-18 @ 15:59:55
Postat av: Anna Röd

Visst är den fantastisk? Jag har börjat leta upp hennes krönikor på Aftonbladet.se lite då och då, de finns lagrade där.

2006-07-19 @ 12:05:08
URL: http://annarod.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0