Förhandlingsresultat

Mina första förhandlingar lider mot sitt slut. Och det har gått över all förväntan. Trevlig stämning, konstruktiva lösningar, massor med grön politik. På slutet diskuterade vi poster, och fick riklig tilldelning. T o m en post som ordförande för Tandvårdsnämnden, sådär bara. Utan att vi egentligen bett om det. Och ett regionråd. Igår valde styrelsen Anders Åkesson till regionrådsplatsen. Eftersom Åkesson är den person som mer än alla andra har bidragit till att jag stannat kvar i partiet (jo, så är det!) så är jag mer än lycklig. Särskilt i början när jag blev hårt åtgången av människor som kände sig hotade, var Anders den som höll min entusiasm uppe och levande. Han kommer att klara jobbet som en dans, och äntligen får han belöning för åratals slit.

Den närmaste tiden tar övriga partier ställning till förhandlingsresultatet. Moderaterna sa ja igår. Och valde samtidigt Jerker Swanstein till ordförande i regionstyrelsen. Det är Jerker som har lett förhandlingarna och han har varit kanon. Fortsätter han i samma goda stil som under förhandlingarna kommer det här att bli ett bra samarbete. Han har t o m börjat prata om långsiktigt hållbar utveckling. Häpp!  Stor eloge till honom.

Kommentarer
Postat av: Johan Hellström

Moderater är märkliga. Förkastlig politik på riksnivå men lokalt kan de vara hur samarbetsvilliga och sy-ihop-majoritets-skickliga som helst.

Lycka till i Skåne!

2006-10-19 @ 21:46:34
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Axel

Mycket imponerad över Jerker!

2006-12-15 @ 03:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0