Sundbyberg a.k.a. "Nyaste moderaterna"

En riktig bonus inom politiken är att man lär känna människor i andra städer, och därför intresserar sig mer för den staden än man annars hade gjort (ja, så ytlig är jag).  Sundbyberg är en sådan stad, eftersom min vän Gustaf Wiberg varit kommunalråd där. Helgen efter att några moderatpolitiker hoppat över till socialdemokraterna ("- politiskt är det ju ingen större skillnad", som en av ex-moderaterna så insiktsfullt sa) träffade jag Sundbybergs kommunjurist som nervöst sa "- ja, man vet ju inte riktigt hur det ska bli när man dyker upp på måndag".

Nu läser jag att det är fortsatt kris i Sundbyberg. Alliansen (de som är kvar) försöker bilda majoritet med mp. Mp säger nej med motiveringen att moderaterna brister i ledarskap. Så nu har "nya" moderaterna i Sundbyberg blivit ännu nyare och bytt gruppledare för x:de gången. Ny förfrågan till mp. Fortsättning följer.

Det är kul med såpa i politiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0