Unken smak

John Roslund kommer med några ordentliga rallarsvingar i måndagens Skånska Dagbladet. Moderaten Roslund skriver att vi i majoriteten är skrytsamma, glömska, lata och okunniga. Efter att försökt vaska fram vad han vill få fram måste jag instämma i att Malmö verkligen inte är den renaste staden. Men inte heller i Malmömoderaternas budgetförslag för detta eller nästa år kan jag se några extra pengar för renhållning av stadens gator. Inga moderatpengar finns till arbetsmarknadsåtgärder för de arbetslösa som Roslund tycker ska städa gatorna eller till fler anställda på Gatukontoret.


Mitt rum på stadshuset är fint, men inte tjusigare än andra tjänsterum jag haft under min yrkeskarriär. Och eftersom jag bor precis vid Möllan så har jag en ganska god bild av hur det ser ut. Det finns många behov som måste tillgodoses i Malmö. I gaturummet vill vi exempelvis minska olyckorna, öka cyklisternas och gångtrafikanteras tillgänglighet, ocj ge ökat stöd till arbetslöshetsåtgärder för att få folk i arbete. John Roslund och hans moderatvänner hade säkert gjort en helt annan prioritering. Jag betvivlar att det hade blivit bättre att bo i Malmö, men det hade kanske blivit renare. Även om Roslunds debatteknik lämnar en unken smak i munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0