Ögonglober

Med vetenskapliga undersökningar kan man uppenbarligen dra vilka slutsatser som helst. Det har Annica Dahlström nu visat. Hon hänvisar till dessa undersökningar när hon hävdar att män inte passar till att städa eftersom de inte ser dammtussarna lika bra som kvinnor. Deras begränsade synfält beror på att det manliga fostrets ögonglob utvecklas något mindre än de kvinnliga.

Om det nu har bevisats att manliga fosters ögonglober är något mindre än de kvinnliga, är inte slutsatsen då att manliga fosters ögonglober är något mindre än de kvinnliga?  Var kommer städningen in? Och hur ser vi på de kvinnor som har sämre synskärpa? Usla städerskor!?

Nej, Annica. Det här håller inte.

Kommentarer
Postat av: Rickard

jahaaa - det är därför det är så stökigt i vårt böghem... inga kvinnoögonlober som läxar upp oss... eh...

2007-01-22 @ 21:04:52
URL: http://www.rickardsoderberg.se
Postat av: Anders

Själv slutade jag bry mig om Dahlström när hon kom fram till att kvinnor med stora bröst var sämre på matte. Hon är ett skämt och det måste väl vara sånt utbildningministern menar när han säger att inte alla behöver gå på högskolan och att vissa kurser är onödiga.

2007-01-22 @ 23:51:50
URL: http://parkensljus.blogspot..com
Postat av: Anna

Undrar vad hon säger om att jag bara ser med ett öga? Det är ju inget jag är född med, men det kan ju ha utvecklat mina synapser när olyckan skedde. Så att jag nu kan se kanske ÄNNU mer damm!? Det skulle i så fall förklara varför jag är så duktig på att se damm. Men om det samtidigt gör mig duktig på att städa..... det har väl mer med könet att göra?

Jo, just det! Jag är ju kvinna! Alltså, duktig på att städa. Puh, vilken tur!

2007-01-23 @ 17:15:07
URL: http://auroraborealis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0