Reklamradio

Jag befinner mig på en kursgård utanför Strömstad. Bredbandet är otillförlitligt (men har varit stabilt en lång stund nu.... peppar, peppar) men solen skiner och jag har inget annat att göra än att slappa. Det är underbart!

Som den trogna radiolyssnare jag är har jag försökt ratta in P3 men det är ingen bra kvalitet på sändningen. Istället lyssnar jag på Radio Prime, en lokal reklamkanal med f d listhits och lokala reklamsnuttar. Det verkar vara vanligt att kommuner gör reklam för sig här, vilket känns lite märkligt. Men det kan bli ganska kul emellanåt att lyssna på de olika kommunernas små "slogans". Mycket valfrihet blir det. Och kanske mest förvånande "mångfald". Själv förknippar jag mångfald med många olika typer av människor, men här finns bara svenska och norska turister som köper mycket sprit.

För övrigt bekämpar jag mina impulser att köpa "turismo"-saker med marina inslag. Jag har ingen segelbåt eller sommarstuga, och har därför ingen användning för ett tidningsställ som ser ut som drivved, eller en köksklocka med måsar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0