Infiltration bland konservativa

Jag besökte en ordensbal i lördags. Mest för att min älskling Fredrik tillhör orden, delvis för att det är kul att klä upp sig och sjunga sånger . Jag brukar inte vara övertydlig med vad jag sysslar med bland dessa konservativa män, utan försöker prata om annat. Hur kul är det att diskutera politik även när man är på bal?

Det är inte helt lätt att sjunga med i sångerna, många handlar om saker som jag inte kan hylla; krig, fosterlandet, morska män etc. Och lördagens bal var nog värre än tidigare, efter ett tag fick jag en unken smak i munnen. Då är det skönt att höra talarna ta upp ämnen som feminism och kvinnligt/manligt. Ja, inte för att talarna på minsta vis delar mina åsikter i frågan, utan för att det visar att ämnet inte kan ignoreras. Förändringar kommer långsamt, men förr eller senare kommer även feminismen att vara en konservativ företeelse ;-). Och roligast var när en av talarna började tala om kampanjen Bara Bröst (sds-artikel), där jag känner en av grundarna. Då log jag med hela ansiktet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0