Jul, jul, strålande jul

Nu är det snart dags för kalendrar, skivor och skramlande bössor - för de hemlösa, alltså. Jag ser på TV och läser på Internet hur usel jag är som inte kan lösa situationen för de hemlösa. Vad ska jag säga? Hur stort ansvar har jag?

För att lösa problemet med hemlöshet behövs, bl a:
- investeringsbidrag så att fler hyreslägenheter byggs (regeringen)
- missbruksvård (regionen)
- psykvård (regionen)
- socialtjänst med resurser (stadsdelarna)
- alternativa boenden (stadsdelarna)
och mycket, mycket mer

Men mest av allt behöver vi skapa ett samhälle där barnen känner sig trygga och säkra i sin familj, där de får stöd och bekräftelse av vuxna omkring dem. Vi behöver en seriös bostadspolitik, som ser till att det byggs många hyresrätter. Ju längre tid jag är politiker, desto mer frustrerad blir jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0