Nominerad!

PRESSMEDDELANDE

Torsdag 3/4 2008 Miljöpartiet de Gröna i Malmö


Anna Norrman valberedningens förslag:

Omtyckt Malmö-gruppledare till Miljöpartiets partistyrelse


Anna Norrman, kf-gruppledare i Malmö, föreslås som nyval till Miljöpartiet de Grönas partistyrelse på partiets kongress i Östersund 23-25 maj.


Valberedningens motivering:
Anna är en karismatisk utbildad jurist som är väldigt skicklig i organisationsutveckling. Har gjort storverk med mp Malmö och som ordförande för mp Skåne. Hon är entusiasmerande, viljestark, driven och produktiv. Har ett starkt engagemang för bland annat rättvisefrågor, hälsofrågor och komplementärmedicin. Vill stärka små lokalavdelningar.


- Jag är otroligt glad för att riksvalberedningen föreslår mig till partistyrelsen. Jag hoppas att min erfarenhet från näringslivet och miljöpartiet i Malmö och Skåne kan komma till användning, säger Anna Norrman.

Mer information om kongressen finns på www.mp.se/kongress


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0