Tredje största parti?

Mp ligger numera kring 7 % i de flesta undersökningar. Jag tar opinionsmätningar med en hel näve salt, men trenden är ändå positiv.

Det nya verkar vara att vänsterpartiet börjar ta stryk av turbulensen kring samarbetet. Jag är inte så förvånad. Däremot har jag varit förvånad tidigare över att Ohlys utspel gav positivt resultat. Jag skulle kunna skriva ett långt stycke om min syn på ärlighet och hederlighet här, men jag ska bespara er min moralpredikan. Visst kan man plocka kortsiktiga poäng på att spela ut människor mot varandra, men i det långa loppet kommer man att bli synad i sömmarna. Det är inte trovärdigt att säga att man vill samarbeta och sedan avslöja varje liten detalj till media.

Sedan Ohly blev partiledare har vänsterpartiet förlorat i trovärdighet. På riksplan, vill jag tillägga. Själv hade jag fina erfarenheter på lokalplanet. Förhoppningsvis bestämmer sig vänsterpartiet snart för att skaffa en ny partiledare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0