Flytt minus 1 dag

Igår var en jävlig dag. Allt som kunde gå fel gick fel.

Hittade takfärg i källaren som använts redan tidigare i taket, men när jag började röra om i färgen hade den rostat (vem kommer på idén att använda plåtburk till vattenbaserad färg!?) och jag fick använda dyr, nyinköpt färg istället :-(
Men taket kunde äntligen målas. Resultatet blev bra, efter lite hjälp från Fredrik till den allra tristaste saken (jag hatar att slipa!) kunde jag måla taket nästan helt. Detaljer återstår. Helt otroligt att det blev ett tak till slut.



Sedan var det dags för golvslipning. Enligt instruktionerna skulle jag börja med kantslipen kring kanter och svårtillgängliga ställen. Fungerade bra i några meter, sedan la golvslipen av. Glappkontakt.  Pratade med uthyraren som lovade mig ny maskin och så kunde jag använda stora slipen så länge.

Slipade med stora slipen i köket, vilket gick bra.



Sedan gick jag över till sovrummet, där pappret genast klibbade igen och började ryka (100 kr/papper). Första gången jag stöter på fernissa i golvslipsammanhang, vilket inte var någon rolig erfarenhet. Enligt uthyraren ska jag idag (idag!) stryka ut ett tunt lager olja på golvet, använda grövsta sandpappret och riva av fernissan från golvet (dra maskinen mot dig!).

Kommer nog att bli ett härligt styrketräningspass i värsta sommarvärmen (notera att jag valt varmaste helgen under sommaren åt att slipa golv). Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Rolf Svensson

Hej igen Dotern!

Nu vet jag betydligt mer sedan jag studerat senaste bloggraderna. Såna påfrestningar känner man igen, "när beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet går över", men trägen vinner och det är Du också bra på.

Lycka till! Densamme

2008-07-31 @ 15:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0