Vem är idioten?

Johan Staël von Holstein beklagar sig över att inte alla gillar honom. Han skriver att han visar respekt och ödmjukhet inför andra som inte tycker som han. I nästa mening skriver han: "Jag kallar sällan, mycket sällan någon för en idiot, men det finns faktiskt sådana, och till skillnad från en massa fega lismare säger jag det då högt."

Respektfullt och ödmjukt? Ska man tolka det så att alla som inte kallar andra människor för idioter är fega lismare? Och vem bestämmer vilka som ska vara idioter?
 
Jag blir allt känsligare för mobbing. Mobbing finns överallt omkring mig och jag är så trött på det. Det handlar om allt ifrån att inte hälsa, undanhållande av information till en odyssé av härskartekniker. Visst är det frestande att svara med samma beteende, men vem är jag då?

Jag tar ansvar för mitt beteende. Tar du ansvar för ditt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0