Zlatan!

Jag är verkligen ingen stor fotbollsfan, men Zlatan har en plats i mitt hjärta. Så mycket motstånd som han möter, ändå blir han bara bättre och bättre.

En liten gallup i bekantskapskretsen - hur många såg matchen ikväll:

En grön operasångare som tycker att sångerna i Kungsträdgården stör hans recitativ.
En socialdemokrater som precis innan avspark skickar ett mess med texten: Heja Sverige!
En annan grön som bjuder in till gemensam match-tittning.
En tredje grön som skickar mess om att input önskas på remissyttrande. När jag svarar hänvisar hon till matchen.
En fjärde grön som undrar varför alla skriker i hans hus
En borgerlig väljare som har svårt med vardagsbestyren för att han vill se matchen
En femte grön som undrar om alla har blivit knäppa.
Och så jag. Som läser ps-mail med TV:n på i bakgrunden.

5 av 8 som tittar på matchen.
Och 5 av 8 som är miljöpartister. Jag borde verkligen vidga min bekantskapskrets.....

ZLAAAATAAAAN!

Kommentarer
Postat av: Rickard

ah, och jag befarar att samma elände kommer ske imorn kväll... nästa gång ska jag inte bo vid slottet utan välja en bostad längre ifrån horder av turistande, fotbollsälskande, full pöbel... ;)

2008-06-13 @ 18:35:34
URL: http://www.rickardsoderberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0