Mördande reklam

Jag har den senaste tiden fått en riktig aversion mot reklam och försäljning i alla dess former. Gick en tur in på Triangelns köpcentrum igår och genast stod där en elförsäljare som ljög om alla andra elleverantörer utom den han själv representerade. På lite mindre än 2 minuter fick jag höra följande om GodEl (som är min elleverantör):

- 1000 kr/år i fast avgift (när jag ifrågasatte den uppgiften backade säljaren och sa istället att det är dyrt med fasta avgifter för dem med låg förbrukning. Han nämnde då inte att den fasta avgiften beror på hur stor förbrukningen är).
- De delar inte ut någonting till välgörande ändamål
- De har ingen grön el. 

Ljug, ljug och ljug. I paritet med garantiförsäljningarna som OnOff och Elgiganten m fl säljer till okunniga köpare.

Jag börjar bli hjärtligt trött på detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0