Stageing, staging.... eh att staga?

Ja, hur skriver man om man vill använda ordet staging i svenskt språkbruk? Stejdjing? :-) Inte särskilt bra på fonetik annars hade det blivit en [sted:jing] eller hur det nu blir..... Hursomhelst så har jag för första gången stejdjat en lägenhet mot betalning. Fast, vi har inte kommit överens om arvodet än.... kunden ville först se hur resultatet blev. Det får väl vara ok eftersom det är Fredriks lägenhet det gäller och för att jag har bra självförtroende. Fast halvvägs genom processen blev jag gnällig och började tycka att en hederlig städfirma hade kunnat göra ett lika gott arbete.

Några före- och efterbilder blev det tyvärr inte. Glömde helt bort det. Men, lägenheten blev jättefin och grabbarna utsatte genast lägenheten för ett ordentligt test genom att krypa och kråla in under alla soffor och sängar. Resultat=helt dammfria!

Jag är mycket nöjd. Kan anlitas för den som är intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0