Dela din gåva

Har precis läst ut "Dela din gåva med världen" av Helena Montelius. Så inspirerande! Särskilt beskrivningen av hur dagens människa längtar efter andlighet. Montelius guide beskriver det som att våra tidigare religioner var så auktoritära att vi var tvungna att markera avstånd och bli mer individualistiska. Med tanke på mina egna reaktioner när jag kommer in i någon katolska katedral så verkar det stämma.

Nu har jag börjat med Eckart Tolles "En ny jord". Inledningen fick mig intresserad. Hans beskrivning av varför vi behandlar vårt jordklot som vi gör blev ett enda stort: "just det!". Återstår att se om han har något positivt att förmedla.

Ledtråd 2:
Lat    = 51 degrees,   30.0 minutes   North
Long = 0 degrees,   7.6 minutes   West

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0