El Camino

Alltsom oftast får jag stark längtan efter att dra iväg och gå Caminon. Nu är det snart 5 år sedan jag var där, jag lämnade Sverige precis efter EU-valet i juni 2004 för en månads vandring.

Alla har sina egna skäl till att gå Caminon. Jag gick för att bevisa för mig själv att jag kunde. Och för att jag läst Shirley McClaines sjukt underhållande (men helt over-the-top-drama-queen) bok El Camino. I recensionen kan man läsa att man går Caminon för att lösa en konflikt inom en själv. Och precis så var det. Jag tror att de flesta jag stötte på gick stod inför avgörande val i sina liv. Det var en mäktig känsla. Före, under och efter.

För alla som vill tillbringa en månad i sitt eget sällskap (och träffa fantastiska människor på vägen).  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0