Re-make

Det tar tid det här. Att skapa om mig själv, alltså. Tiden i Malmö sitter i liv och lem och är mycket svårare att bli av med än jag trodde. Ett elakt virus som vägrar ge med sig får bli symbolen för att det ännu inte är över.

Ändå, lusten att skapa något nytt har börjat pocka på. Som vanligt börjar det med viljan att sy, sticka, virka, laga god mat etc. Dvs något som jag knappast kommer att bli rik på. Jag tvekar också mellan mina olika möjligheter, de är helt enkelt för många! Några tankar jag har:

* TV-program (koncept att laga mat och prata politik)
* En snäll variant av "Du är vad du äter"
* Laga mat med barn (även detta en TV-produktion).
* Cateringverksamhet (med olika inriktningar; blodgruppsmat, GI-mat, veg-mat, eko-mat)
* Tarot
* Feng Shui
* Designer av snygga saker
* Verksamhetskonsult
* Författare
* Coach

Helst ska de olika sakerna gå att kombinera.

Vad tycker du, har du något eget förslag på vad jag skulle kunna göra framöver eller är det något som du tycker passar mig?

Kommentarer
Postat av: Nils

Jag tycker att du skall bli yrkespolitiker när du blir stor. Det är du bra på, och det behövs fler bra sådana. Men laga mat med barn låter också bra (se bara till att du inte säljer idén till något ondskefullt tv-bolag som vill få det till "LAGA MAT MED DE TJOCKA BARNEN" eller "MATLAGNING MED ADHD-UNGAR" eller så. Kontakta SVT istället.

2008-10-17 @ 11:02:59
URL: http://myspace.com/dhkmusik
Postat av: Anonym

2008-10-17 @ 11:03:53
Postat av: Anna

Ja, Nils. Kanske ska jag ta mig en funderare på om jag ska bli politiker... ;-) Min naivitet (Fredriks beskrivning) är ett hinder uppenbarligen. Och jag som trodde att mp hade ideal.

2008-10-18 @ 09:50:11
URL: http://auroraborealis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0