Ge min en plats i Polisstyrelsen!

Det var kanske väntat att det skulle skita sig på något sätt under flytten. Lagen om alltings jävlighet, och så.... Lastbilen blev påkörd av en stadsbuss på fredagens eftermiddag. Mitt i flytten, alltså. Jag hade tur, en radiohandlare såg alltihop och ringde uthyraren. Som ringde mig. Ingen fara skedd, tänkte jag. Bara att ringa polisen och göra en anmälan.

Men, det var minsann lättare sagt än gjort. Efter en halvtimmes väntan i växeln blev jag hänvisad till Polishuset på Porslinsgatan, där jag skulle visa upp skadan för polisen. Det skulle gå snabbare så. Men på Porslinsgatan fanns det ingen som kunde titta på bilen, de hade (för några år sedan) flyttat till en annan adress. Jag fick vänta i kö på att få göra en vanlig polisanmälan. Vid det här laget hade jag hunnit bli ganska stressad, hemma hos mig fanns alla som skulle hjälpa mig att flytta, minus jag själv och flyttbil. Jag frågade därför i receptionen om det skulle kunna gå bra att göra en vanlig polisanmälan, och jo man kunde ringa.

Det är nu fyra dagar sedan och varje gång jag försöker ringa polisen blir jag runtkopplad från centralväxeln till Stockholms polisväxel (!), eller till Malmös polisväxel, där man kopplar mig vidare till krimjour där ingen tar mina samtal. Det är ytterst frustrerande. På polismyndighetens hemsida står det att polisen är måna om att man polisanmäler alla brott. Jag undrar vem som har skrivit den texten, för det verkar inte stämma med hur man prioriterar. Blir det en ledig plats i polisstyrelsen ska jag nominera mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0