Köp inte fjällskav

I min frys brukar ligga något paket renskav för de tillfällen då jag behöver fixa mat snabbt.  Det är lätt och enkelt att laga till en mumsig rätt och det behöver inte tinas innan. Och så är det vilt kött, för den som bryr sig om växthuseffekten.

Häromdagen tänkte jag att jag skulle testa "Fjällskav" istället för renskav. F fick äran att fixa med maten och meddelade efter en stund att det inte luktade så gott. Nej, det kunde jag verkligen hålla med om - en kväljande lukt spred sig i köket. Unket kött med rökdoft... Jag tittade såklart genast på förpackningen och hittade det lilla ordet "rökarom" i innehållsförteckningen. Typiskt.

I kontakter med Polarica, som säljer skiten, framkommer det att fjällskaven inte alls är lättrökt som det står på förpackningen, utan att rökaromer har tillsatts. "Vi använder oss av rökarom när vi producerar fjällskav, Vi beklagar att du känt dig besviken samt lurad av oss. Vi kommer inom kort att förtydliga samt korrigera texten vår produkt kapsel."

På deras heteronormativa hemsida skriver de om vad fjällskavet innehåller, men där står det ingenting om rökarom.

Jag förstår inte hur företag kan vilja sänka sitt goda varumärke genom att tillsätta rökaromer. Faktiskt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0