Mina kandidater

Med en knapp kvinnlig majoritet, här kommer min lista på vilka kandidater jag gärna ser i EP-valet nästa mandatperiod:

1. Carl Schlyter
Vi delar inte åsikten om utträdet ur EU, men jag tycker att Carl gör ett bra arbete.

2. Isabella Lövin
Det kan bli tufft för henne att befinna sig i en politisk miljö för första gången, men jag vill gärna ge henne en chans.

3. Per Olsson
Märkligt nog inte valberedningens förslag. Första mötet med Per dröjer sig kvar i mitt minne. Han kom in på kansliet och hade frågor om mp. Jag är väldigt stolt över att jag övertygade honom att bli medlem. Påläst och kunnit om EU-frågor.

4. Kristin Liliekvist
Också påläst om EU-frågor och dessutom bosatt i Uppsala!

5. Lotta Hedström
Jag hade gärna sett Lotta i Europaparlamentet. Hon har sett det mesta och får saker att hända var hon än befinner sig. Vi behöver mer hjärta i EP.

6. Ulf Holm
Ulf måste med på listan. Bara för att han kan och vet mest av alla.

7. Akko Karlsson
Jag är en stor fan av Akkos energi och omedelbara sätt att kommunicera.

Kommentar: Jag har inte bara valt sådana som delar min åsikt i utträdesfrågan, istället har jag valt sådana som jag tycker är duktiga på bedriva politik och har lust och energi till det. Vissa av kandidaterna har jag valt för att de låter hjärtat vara med i allt de gör. Det är modigt och stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0