Ny ordförande i Uppsala

Ja, ibland går det undan. Lite drygt ett halvår efter flytten till Uppsala har jag blivit vald till ordförande för kommunföreningen. Det känns kul men lite nervöst, det är ju inte helt lätt att ta över ordförandeskapet från Johan Lundqvist. Jag tar dessutom över klubban i bråda tider, EP-valet närmare sig med stormsteg och nästa år är det riksdagsval. Det betyder personval, vilket alltid sätter press på medlemmar och förening. Som tur är finns det en valgrupp som har koll på läget och som har erfarenhet av Uppsala, annars hade jag nog inte tackat ja.

Mål med ordförandeskapet:
* Stark och kreativ lokalförening utan interna konflikter
* Smidigt valrörelsearbete med tydlig arbetsfördelning och bra stämning
* 15 % i riksdagsvalet!
* Massor med grön politik ska genomföras nästa mandatperiod i samarbete med s och v.

Kommentarer
Postat av: Helene

Du är så grymt bra! Nästa gång du är i Stockholm, kan vi inte ses och fika?

2009-03-17 @ 14:12:48
URL: http://www.helenesblogg.se
Postat av: Per Olsson

Hurra! Hurra! Väldigt roligt det här. Du inspirerar alltid Anna.

2009-03-17 @ 20:44:20
URL: http://www.thinkper.blogspot.com
Postat av: Anna Norrman

TACK kära ni! Vad ni är gulliga!



Jag tycker det ska bli jättekul. Det är faktiskt superkul att ta sig an och lära känna en ny kommun. Mycket är samma, men mycket är nytt. Härligt! Och JOhan Lundqvist har skött det så bra, lätt att ta över.

2009-03-27 @ 11:05:59
URL: http://auroraborealis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0